2013-08-11

Stämpelkort

Jag har jobbat med stämpelmålning en del på sistone, jag höll på med det mycket förut men jag slutade för jag tyckte helt enkelt inte att jag var så duktig på det, men jag har börjat igen för inte blir man bättre på att göra något genom att låta bli att göra det, övning ger färdighet heter det ju.
Jag har tittat på en hel del tutorials och jobbar mest med akvarellpennor. Ljussättning och skuggor är svårt, jag har en tendens att "övermåla" mina skuggor (se nedan), det är så svårt att veta exakt hur mycket det kommer bli eftersom det vet man ju inte förrän efter det är utsmetat så att säga och jag är inte tillräckligt van för att veta i förväg än. Jag har testat både med stompf i barnolja och vatten, men jag tycker personligen vatten funkar bäst.
En del (nedan) gör jag helt utan skuggor för det passar helt enkelt bättre med hela kortet, då blir det ju alltid lite enklare när man slipper tänka på ljussättning och skuggning, lyxmålning kallar jag det :D

Stämplarna är Freebies, den översta och understa kommer från Melonheadz Illustrations och den mellersta kommer från Dearie Dolls freebie blog.


Sewe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar